O tomhle jsme se tu bavili už tuším předloni, dodnes mám pocit, že jsme se tehdy ne zcela pochopili.
Celý problém se dá rozdělit do dvou zásadních věcí:
První je ta, že spousta lidí, kteří sem dříve dávali body je "stříleli" od boku nebo opisovali z různých mapových zdrojů a neověřili, kam je při daném umístění navigace dovede a ne vždy byla při schvalování provedena kontrola, kam vlastně navigace míří.
Prakticky každý portál má dnes nějaké mapy a podívejte se, jak se některé body nachází velmi mírně řečeno "kousek" vedle.
Druhý problém je ten, že navigace zpravidla naviguje na silnici nebo cestu, která je nejkratší možnou čarou daná k zadaným souřadnicím bodu.
Může stát a stává se běžně, že na "dobře" zadaný bod je navigováno "jinam" - rozuměj na bod nejbližší možný, kde je silnice, která je mapř pod neschůdným kopcem nebo "za plotem" atd.
Proto jsem tu tehdy tak moc žádal, aby se v rámci půdorysu objektu umístil POI na místo, kde bude navigace mít možnost správně navigovat.
Uvedu příklad z poslední doby popsaný v mé kategorii
http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f=1&t=4701. Zámek Kratochvíle.
Typická ukázka toho, kdy na "správně" umístěný bod navigace "špatně" - i když defacto bezchybně naviguje. Musel jsem bod přemístit, protože z neznámých důvodů bylo navigováno ke služebnímu neveřejnému vjezdu.
Nebo z doby dřívější zámek Bečov nad Teplou, kde přes tehdy "správně" umístěný bod navigace končila vpravo od zámku pod kopcem, nebo např zde na foru důkladně probraná poliklinika ve Fr.-Místku a navigace k zadnímu plotu.
ZÁVĚR - jako psal Míla a Pavel - postupně opravovat umístění bodu v rámci půdorysu objektu tak, aby navigace byla ke vstupu do objektu, v případě např. parkovišť ke vjezdu.
Prostě umístit tak, aby navigace dovedla k místu obvyklého vstupu nebo vjezdu pro veřejnost.