e-Trex Legend z Mountfieldu
Moderátor: freewall
e-Trex Legend z Mountfieldu
Jsem uplný laik a potřebuji poradit jestli se tato navigace dá použít i v autě. Mám tím na mysli jestli se dá určit cíl cesty a zda navigace navádí a ukazuje cestu. Případně prosím o vysvětlení jak pracuje a na její využití. Nějaké recenze jsem pročetl ale jako laik moc tomu nerozumím. Děkuji.
Re: e-Trex Legend z Mountfieldu
Jak se rika "Vsechno jde, akorat male deti se nosi".... ikdyz zde to az tak moc neplati. Pokud vim, je v tom nainstalovana nejaka ceska TOPO 50 - coz je topograficka mapa pro turistiku v prirode, nevim v jakem detailu, kvuli male pameti, lze dohrat navic vzdy jen nejakou vybranou oblast. Otazkou zustava citlivost pristroje, neni hlasova navigace atd. atd., treba by me ubijela silena doba, nez masinka nabehne.
Vylozene pro auta mas autonavigace nebo lze vyuzit nejake PDA s odpovidajicim softem. Staci, kdyz na netu se mrknes na screenshoty etrexu a jinych navigaci a musis videt rozdily, venuj trosku casu googlu - najdes spoustu recenzi a hodnoceni
Zkus se podivat sem :http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=7789
nebo sem http://navigovat.mobilmania.cz/testynavigaci/
Vylozene pro auta mas autonavigace nebo lze vyuzit nejake PDA s odpovidajicim softem. Staci, kdyz na netu se mrknes na screenshoty etrexu a jinych navigaci a musis videt rozdily, venuj trosku casu googlu - najdes spoustu recenzi a hodnoceni
Zkus se podivat sem :http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=7789
nebo sem http://navigovat.mobilmania.cz/testynavigaci/
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
Re: e-Trex Legend z Mountfieldu
Mám taky jedno jak se říká:
"Nejsem dost bohatý na to, abych si mohl kupovat levné věci"
Od Garminu a Mountfieldu je to super reklamní trhák, pro nás turisty už to bohužel zase tak super není. To si ale musíš rozmyslet sám, co od GPSky čekáš. Na http://www.garmin.cz se podívej na příslušný model, jestli umí navigovat po cestách od křižovatky ke křižovatce (jednoduše, jestli je routovatelná - a to jak GPS, tak mapa). Jestli ten model na internetu už ani nenajdeš, což je u této promoakce velmi pravděpodobné, tak pochybuji o tom, že umí navádět.
Co se týká navádění v autě, mohu poskytnout jen vlastní zkušenost. Mám GPSmap60CSx a používám ho primárně na kolo a na pěšky, nicméně i když jedu autem, tak naviguji bez nejmenších problémů s tímto přístrojem (pořiď si ale držák, bez něj je to zoufalství). Tato GPSka nemá sice hlasovou navigaci (takže na mě nepokřikuje "teď si měl zahnout ty v..."), ale píská a hýká dostatečně nahlas a informace o tom, kam mám zahnout se mi zobrazuje na displeji dost zřetelně a přesně.
Ale jak jsem řekl na začátku, musíš si rozmyslet, na co to vlastně chceš - jestli hlavně do auta, tak zapomeň na Mountfield a kolo si kup taky raději pořádný (nebo něco jiného, nevím, s čím to letos rozdávají).
P.S.
Jestli to chceš hlavně na turistiku, pak věz, že jediná turistická mapa široko daleko, podle které se dá někam dojet je TopoCZECH !
Tak si to užij
"Nejsem dost bohatý na to, abych si mohl kupovat levné věci"
Od Garminu a Mountfieldu je to super reklamní trhák, pro nás turisty už to bohužel zase tak super není. To si ale musíš rozmyslet sám, co od GPSky čekáš. Na http://www.garmin.cz se podívej na příslušný model, jestli umí navigovat po cestách od křižovatky ke křižovatce (jednoduše, jestli je routovatelná - a to jak GPS, tak mapa). Jestli ten model na internetu už ani nenajdeš, což je u této promoakce velmi pravděpodobné, tak pochybuji o tom, že umí navádět.
Co se týká navádění v autě, mohu poskytnout jen vlastní zkušenost. Mám GPSmap60CSx a používám ho primárně na kolo a na pěšky, nicméně i když jedu autem, tak naviguji bez nejmenších problémů s tímto přístrojem (pořiď si ale držák, bez něj je to zoufalství). Tato GPSka nemá sice hlasovou navigaci (takže na mě nepokřikuje "teď si měl zahnout ty v..."), ale píská a hýká dostatečně nahlas a informace o tom, kam mám zahnout se mi zobrazuje na displeji dost zřetelně a přesně.
Ale jak jsem řekl na začátku, musíš si rozmyslet, na co to vlastně chceš - jestli hlavně do auta, tak zapomeň na Mountfield a kolo si kup taky raději pořádný (nebo něco jiného, nevím, s čím to letos rozdávají).
P.S.
Jestli to chceš hlavně na turistiku, pak věz, že jediná turistická mapa široko daleko, podle které se dá někam dojet je TopoCZECH !
Tak si to užij
Re: e-Trex Legend z Mountfieldu
Díky za rady .
Re: e-Trex Legend z Mountfieldu
Legenda pouzivam i v aute a jsem celkem spokojen. Kamarad ma navigaci nekolik a za tento nazor mi vynadal...
Zatim jsem prisel na tyto zakladni vlastnosti:
Stroj je pomaly, mapu musim mit orientovanou k severu, ne celem, jinak se mi v serpentynach nestiha zobrazovat.
Kdyz zastavim na semaforu, za chvili ztrati orientaci a nez se rozjedu, nedokaze se srovnat.
Zobrazovana datova pole s "ukazatelem" v dolni casti mi v tu nejmene vhodnou chvili prekryje hlaska "priblizeni k zatacce", takze jsem se naucil rychle prepinat mezi mapou a navigacni strankou.
Mapsource setri s WP a treba z Prahy do Jihlavy ukazuje vlastne azimut. Reseni je sledovat vzdalenost k nejblizsimu bodu v navigacnim poli a zbystrit chvili pred. Nedavno jsem podesil rodinu a jeden kamion, kdyz jsem 15 vterin pred Osovou Bityskou zjistil v rychlem pruhu, ze odbocuji...
Jinymi slovy - mam pred sebou mapu, kterou nemusim drzet a na niz nemusim stale znovu hledat, kde presne jsem.
Zatim jsem prisel na tyto zakladni vlastnosti:
Stroj je pomaly, mapu musim mit orientovanou k severu, ne celem, jinak se mi v serpentynach nestiha zobrazovat.
Kdyz zastavim na semaforu, za chvili ztrati orientaci a nez se rozjedu, nedokaze se srovnat.
Zobrazovana datova pole s "ukazatelem" v dolni casti mi v tu nejmene vhodnou chvili prekryje hlaska "priblizeni k zatacce", takze jsem se naucil rychle prepinat mezi mapou a navigacni strankou.
Mapsource setri s WP a treba z Prahy do Jihlavy ukazuje vlastne azimut. Reseni je sledovat vzdalenost k nejblizsimu bodu v navigacnim poli a zbystrit chvili pred. Nedavno jsem podesil rodinu a jeden kamion, kdyz jsem 15 vterin pred Osovou Bityskou zjistil v rychlem pruhu, ze odbocuji...
Jinymi slovy - mam pred sebou mapu, kterou nemusim drzet a na niz nemusim stale znovu hledat, kde presne jsem.
Re: e-Trex Legend z Mountfieldu
Používám e-Trex Legend od Mounfieldu již druhým rokem a tak bych chtěl přidat pár zkušeností.
K navigaci jsem si dokoupil mapu TOPO 50 a datový kabel a používám ji zejména na kole. Routování u Legendu nefunguje a tak si vždy předem připravím trasu tak, že si v MapSource vyklikám na trase body, zejména v odbočkách, zatáčkách atd. Při jízdě používám většinou jen kompas s navigační šipkou, která mě spolehlivě vede (zatím jsem nezabloudil). Pro místa, kde jsem dosud jezdil byla TOPO 50 velmi podrobná a v terénu mně tento způsob navigace nezklamal.
Obrazovku s mapou používám jen zcela výjimečně, abych zjistil, kde právě jsem.
Je pravdou, že někdy Legend zareaguje pomalu a až několik metrů za odbočkou ukáže změnu směru (Stává se to ale zřídka a vliv zde má asi i počet viditelných satelitů).
Vyzkoušel jsem si i navigaci v autě a to stejným způsobem – podle kompasu s navigační šipkou (Legend v držáku vlastní výroby). Neumím si ale představit, že bych se řídil podle mapy. Je pro mne příliš malá a tak jsem jezdil podle šipky.
Zkusil jsem to dokonce i dvakrát v Praze. Poprvé jsem ale narazil na problém s tím, že šipka ukazuje jen k následujícímu bodu. Když jsem ho minul objížďkou byla navigace k ničemu, protože šipka ukazovala stále jen zpět.
Podruhé jsem se nechal navigovat přímo na cílový bod, což mi v dopravním zmatku dávalo alespoň jistotu, že jedu přibližně správným směrem k cíli.
Protože nefunguje routing a nějaká predikce manévrů (po 500 m odbočte …), nepokládám tuto navigaci za vhodnou do auta pro město nebo dálnici. Podle mé zkušenosti je možné ji spolehlivě používat jen jako ukazatel k cíli. I to má v autě svůj význam, protože to dává jistotu zda jedu k cíli.
Do auta jsem si tedy raději pořídil TomTom One New.
K navigaci jsem si dokoupil mapu TOPO 50 a datový kabel a používám ji zejména na kole. Routování u Legendu nefunguje a tak si vždy předem připravím trasu tak, že si v MapSource vyklikám na trase body, zejména v odbočkách, zatáčkách atd. Při jízdě používám většinou jen kompas s navigační šipkou, která mě spolehlivě vede (zatím jsem nezabloudil). Pro místa, kde jsem dosud jezdil byla TOPO 50 velmi podrobná a v terénu mně tento způsob navigace nezklamal.
Obrazovku s mapou používám jen zcela výjimečně, abych zjistil, kde právě jsem.
Je pravdou, že někdy Legend zareaguje pomalu a až několik metrů za odbočkou ukáže změnu směru (Stává se to ale zřídka a vliv zde má asi i počet viditelných satelitů).
Vyzkoušel jsem si i navigaci v autě a to stejným způsobem – podle kompasu s navigační šipkou (Legend v držáku vlastní výroby). Neumím si ale představit, že bych se řídil podle mapy. Je pro mne příliš malá a tak jsem jezdil podle šipky.
Zkusil jsem to dokonce i dvakrát v Praze. Poprvé jsem ale narazil na problém s tím, že šipka ukazuje jen k následujícímu bodu. Když jsem ho minul objížďkou byla navigace k ničemu, protože šipka ukazovala stále jen zpět.
Podruhé jsem se nechal navigovat přímo na cílový bod, což mi v dopravním zmatku dávalo alespoň jistotu, že jedu přibližně správným směrem k cíli.
Protože nefunguje routing a nějaká predikce manévrů (po 500 m odbočte …), nepokládám tuto navigaci za vhodnou do auta pro město nebo dálnici. Podle mé zkušenosti je možné ji spolehlivě používat jen jako ukazatel k cíli. I to má v autě svůj význam, protože to dává jistotu zda jedu k cíli.
Do auta jsem si tedy raději pořídil TomTom One New.