Mates31 píše:Díky. Použiju 4 tužkové aku, tzn.4x1,2V = 4,8V s co největší kapacitou a zkusím to nějak zprovoznit. Jaká je vůbec kapacita vnitřní baterky, případně odběr přístroje, věděl by někdo ? Abych věděl jestli si tím nějak výtrazně pomůžu. V manuálu jsem se to nedočetl.. M
Našel jsem odkaz na baterie.
Zde
Dnes jsem měřil nüvi 200 připojené na síťové nabíječce s podsvíceným displejem na 100%, zvuk na 100% a baterií
plně nabitou. Je tu ještě jeden problém a to ten, že vevím, jestli z nabíječky jde veškerý proud, nebo i baterie
přístroje se podílí nějakým proudem a také nevím zda simulace jízdy je stejná, jak jízda s GPS přijímačem.
Ale i tak si myslím, že výsledek měření je zajímavý a je tedy vidět, kolik proudu jde pouze z nabíječky.
Použitý měřící přístroj digitální, přepnutý na proud 1A. Spustil jsem simulátor, zadal cíl a dal start.
Výsledky měření jsou takové: Od 120-160mA bez hlasu a s udržovacím proudem nabité baterie asi 60mA. S hlasem
proud stoupl nad 200mA a v hlasových špičkách až na 500mA, ale mohlo to být i více. S digitálním měřidlem se špičky
špatně měří, protože trvají řádově desetiny sec. a měřidlo nestíhá tohle ukázat na displeji. S hlasem tedy může být
průměrný proud asi 200-400mA. Pokud tedy výrobce použil baterie jako jsou v odkaze a to pro nüvi 200 1250mAh a píše,
že výdrž baterie je až 5hod., tak podle výpočtu je proud: 1250:5=250mA. Tohle je výpočet, ale skutečnost bude jiná.
Já bych podle měření typoval, že průměrný proud dude asi 150-200mA, protože kapacita baterie bývá nevyzpytatelná
a výrobce nechce mít reklamace do 2let právě kvůli baterii. Musíš ještě připočítat nabíjení baterie, pokud bude vybitá.
Zde je odkaz na měření nabíjení