Debata nám malinko sklouzla
- od nové mapy ke způsobu zadávání oprav chyb - nevadí, spíš naopak /i když možná by si to zasloužilo samostatné téma/.
Můj názor je tento:
Firma TOMTOM má sice několik způsobů zadávání oprav chyb, z nichž některé se daří vkládat přes MapShare, jiné přes aplikaci Reporter, přebírání oprav od dodavatelské organizace v rámci koupě nových map firmou TOMTOM, přebírání informací od "dodavatelských" subjektů atd.
Potud OK.
Co je vlastně problém a proč opravy více méně nefungují včas?
Proč TOMTOM opravy víceméně zpravidla neakceptuje, viz spousta chyb, které Gallen akceptoval a "v pracovních datech je správně" , ale které se ani za čtyři /někdy i více/ aktualizace map neprojevily.
Namátkou vypíchnu jen svého času jednosměrky v Hodoníně, kdy trvalo více 18 měsíců než se opravy objevily v aktualizaci map. Mimochodem, dodnes nikdo neví, zda tato konkretní oprava byla realizována jako reakce na MapShare /zadáno celkem 5x, vždy po aktualizaci mapy/ nebo na opravu Gallenem a koupí nové verze mapy Firmou TOMTOM.
Nebo např. Gumajz zde i na
http://www.navigovat.cz zveřejňuje /díky za to!/ opravy, které zadal přes MapShare.
Občas se podívám, co je a co není opraveno, přiznejme si, že cca menší polovina se za nějaký čas objeví jako opravená, pokud opravu ovšem nepřepíše aktualizace /nová verze mapy/ zpět do stravu před opravou /stalo se mnohokrát/.
Já totiž vidím jako prvotní a zásadní problém jinde - samozřejmě, chyba je chyba, ale každá chyba má svůj vývoj, svůj "život"...
Podle mého názoru problém TOMTOMu je,
že ani Helplinka nemá ZPĚTNOU VAZBU od "techniků" z Holandska a tím nemá možnost reagovat na konkretní chybu - nemá možnost smysluplně odpovědět zákazníkovi a informovat tím zákaznickou veřejnost o tom, že se ta a ta chyba /konkretní systemová/ řeší.
Viz např. přepisy ve vláknu Chyby služby LIVE i jinde zde na webu nebo na navogovat.cz - HELP odpovídá naprosto obecně, nekonkrétně, nesystémově - ale co má vlastně odpovědět???
Jestliže HELPlinka "řeší" problémy /mapy, LIVE - nesmyslná indikace dopravních omezení/ tak, že "pouze" předá chybové hlášení dál, a pak se nic - doslova "nic" neděje, pak mají něco ve vnitro firemní komunikaci nastaveno hodně špatně.
Jsem hluboce přesvědčen - a moje komunikace s Helplinkou to potvrzuje, že Help je ve vztahu k Centrále TOMTOMu ve stejné situaci jako běžný uživatel - neví, nezná jak ve firmě probíhá proces ověření hlášení, kolik času a přes kolik verzí map je nutné čekat, než se chyba opraví /viz odpovědi pana Wloczky/ - protože některé hlášené chyby nebyly NIKDY opraveny. Akce /dopravní omezení/ totiž po půlroce skončila a tedy po půlroce už nebylo "co" opravovat.
Takže ano, chyby jsou problém, ale až druhořadý.
Prvotní problém je nezájem a zpětná nekomunikace centrály TOMTOM nejen se zákazníky, ale i s vlastní technickou podporou.
Arogance potřeb zákazníka, rezignace na chybové zprávy, neurčité nic neříkající automatické odpovědi.
ABSOLUTNÍ NEVYUŽITÍ POTENCIÁLU ZÁKAZNÍKŮ, z nichž část /viz uživatelé např. tohoto serveru/ jsou ochotni věnovat svůj čas, zkušenosti a konkretní místní znalosti silniční sítě a dopravní situace v místech bydliště firmě TOMTOM.
A firma, místo aby tento potenciál využila, tuto pomoc defacto odmítá.
Odmítá ji tím, že odkazuje na neosobní aplikaci Reporter,
tím, že vyřešení či nevyřešení neoznámí.
Jak jednoduché by bylo napsat ne Helplinku 3 řádky:
číslo silnice,
souřadnice nebo od křižovatky po křižovatku,
popis chyby.
Problém ověřit, opravit.
Co na tomto trvá někdy /v případě map/ i 18 měsíců, v případě dopravních omezení i více jak 6 měsíců???
TOTO je problém TOMTOMu, od kterého se odvíjí vše další.
Takto to cítím a vnímám.
Pro mne by stačilo, kdyby na konkretní upozornění na chybu došla odpověď:
"Děkujeme za upozornění, po ověření v nejkratší možné době chybu opravíme."
To, že problém pan Wloczka přepošle do Holandska nepovažuji za řešením, pokud nenastane v dohledné době náprava, je to řešení o ničem.
Za nejkratší možnou dobu nepovažuji ani náhodou období v některých případech šesti měsíců, jak je od VI/2012 v oblasti hlášení chyb dopravního zpravodajství od TomTomu v rámci "neřešení" hlášené chyby běžné.
Když už reakce osobní, tak opět šablonovitá, nekonkrétní, neřešící problém.
Prosím omluvte offtopic,
ale to, co dělá - či spíše nedělá TomTom a za co bere peníze je z pohledu uživatele naprostá arogance, ignorace a hazardování s důvěrou zákazníka.
Mám silný pocit, že TOMTOM likviduje sám sebe a že jejich ředitel marketingu nechce vidět, jak firma v ČR ztrácí pozice. Vzpomeň, jak jsme tu před pěti lety psali o vstřícnosti, uživatelské příjemnosti, jak mnozí z nás doporučovali TOMTOM coby "skvělou" navigaci.
A dnes?
Spousta lidí shání a silou vůle drží v provozu staré modely - protože nové řady jsou "degradovány" a neumí mnohdy ani to, co uměly modely 4 a více let staré.
Nemluvě o situaci, kdy "nová" mapa je de facto "stará" mapa a téměř nic nového v ní není nebo je situace zanesena "stále špatně" nebo kdy placená služba indikuje přesný opak toho, co indikují veřejně dostupné servery s dopravním zpravodajstvím - a na konkretní upozornění firma není schopna smysluplně reagovat.
Omluva za odklon od tématu a za délku textu - i když o "nové" mapě to z větší poloviny je.