Zdravím všechny, chtěl bych poprosit o pár rad a postřehů. Koupil jsem si svojí první GPS (bazarovou) pro turistiku a na měření rychlosti při windsurfingu. Je to starší kus jedná se o Navilock NL-120GR. Pro začátek jsem nechtěl kupovat nic drahého, teprve až si ozkouším a pak už budu vědět co chci. Tak nějak se mi asi podařilo jí pochopit a ovládat, ale zůstávají mi tři otázky.
1. nevím, jak nastavit atmosférický tlak, ukazuje mi to kolem 970hPa, což je blbost, nastavit jde jen nadmořská výška, což jsem udělal, ale ten barometr ukazuje pořád blbosti. Vím, že mi asi poradí jen ten, kdo má tenhle typ, a těch už asi moc nebude, ale třeba existuje něco obecného, o čem nemám tušení.
2. včera jsem si vyšel na procházku a když jsem přišel domů, max. rychlost byla 83km/h, takže buď jsem superman, když jsem šel jen pěšky, nebo to ukazuje nepřesně. Všiml jsem si, že když jí třeba uchopím a trochu prudčeji švihnu rukou, hned tam naskočí vyšší rychlost, může to být způsobeno tímto? také mi to naměřilo 7,9km trasu, ale podle mapy na internetu je to jen 6,2km, čemu věřit? co je přesnější?
3. při včerejší procházce byla jasná obloha, ani mráček a GPS fungovala dobře, dneska ráno při cestě do práce na kole v půl sedmé, ještě šero, zataženo, mlhavo a GPS dost vynechávala, je to také v pořádku?
Asi jsou to přihlouplé dotazy, tak se případně omlouvám, ale je to opradu poprvé, co jsem to měl v ruce a na tohle si asi sám neodpovím.
první zkušenosti s GPS
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: první zkušenosti s GPS
Nemám zkušenosti s touto navigací. Z turistických znám pouze Garmina E-trex.
Pokusím se však na některé otázky odpovědět:
1. Nevím, zda se dá u této navigace nastavit atmosferický tlak. Nicméně, 970 hPa nemusí být blbost. Jedná se o skutečný tlak okolí, nikoliv o tlak přepočtený na hladinu moře (udávaný meteorology). Netuším v jaké nadmořské výšce se pohybuješ, ale tato hodnota může být reálná.
2. Maximální rychlost. Pravděpodobně navi chytla občas špatný signál, respektive méně satelitů, došlo ke špatnému výpočtu bodu a skokové změně pozice (třeba o 50m). A protože se jedná o maximální rychlost, logicky mezi těmito dvěma body je skokově rychlost větší, než rychlost chůze. Zajímavější je průměrná rychlost. S tím souvisí i celková vzdálenost. Pokud navi takto občas "ustřelí", načte samozřejmě vzdálenosti, které ve skutečnosti nikdo neušel.
Navigace by mohla umět exportovat zaznemanonou trasu třeba ve formátu *.kml a ten lze lehce prohlížet v GoogleEarth. Pak by bylo jasné, jaký pohyb a trasu vlastně navi zaznamenala.
3. Cesta do práce - jak byla navigace převážena? V kapse, nebo na řídítkách kola. To má velký vliv na příjem signálu. Samozřejmě bylo i jiné postavení satelitů, mohlo jich být viditelných daleko méně a nízko nad horizontem. Co okolní zástavba, netuším kudy vede "cesta do práce". Doporučuji před cestou počkat, aby navigace dobře zalogovat satelity, za pohybu se loguje daleko hůře a trvá to déle.
Ono radit v takovémto případě, kdy je dotaz velice obecný, je těžké. Křišťálová koule jaksi chybí v mém vybavení.
Doporučuji pro lepší pochopení fungování GPS (to opravdu nemyslím ironicky) - http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f=6&t=1083
¨
Edit: A ještě manuál - http://www.navilock.de/support/conformity.html?id=11
Pokusím se však na některé otázky odpovědět:
1. Nevím, zda se dá u této navigace nastavit atmosferický tlak. Nicméně, 970 hPa nemusí být blbost. Jedná se o skutečný tlak okolí, nikoliv o tlak přepočtený na hladinu moře (udávaný meteorology). Netuším v jaké nadmořské výšce se pohybuješ, ale tato hodnota může být reálná.
2. Maximální rychlost. Pravděpodobně navi chytla občas špatný signál, respektive méně satelitů, došlo ke špatnému výpočtu bodu a skokové změně pozice (třeba o 50m). A protože se jedná o maximální rychlost, logicky mezi těmito dvěma body je skokově rychlost větší, než rychlost chůze. Zajímavější je průměrná rychlost. S tím souvisí i celková vzdálenost. Pokud navi takto občas "ustřelí", načte samozřejmě vzdálenosti, které ve skutečnosti nikdo neušel.
Navigace by mohla umět exportovat zaznemanonou trasu třeba ve formátu *.kml a ten lze lehce prohlížet v GoogleEarth. Pak by bylo jasné, jaký pohyb a trasu vlastně navi zaznamenala.
3. Cesta do práce - jak byla navigace převážena? V kapse, nebo na řídítkách kola. To má velký vliv na příjem signálu. Samozřejmě bylo i jiné postavení satelitů, mohlo jich být viditelných daleko méně a nízko nad horizontem. Co okolní zástavba, netuším kudy vede "cesta do práce". Doporučuji před cestou počkat, aby navigace dobře zalogovat satelity, za pohybu se loguje daleko hůře a trvá to déle.
Ono radit v takovémto případě, kdy je dotaz velice obecný, je těžké. Křišťálová koule jaksi chybí v mém vybavení.
Doporučuji pro lepší pochopení fungování GPS (to opravdu nemyslím ironicky) - http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f=6&t=1083
¨
Edit: A ještě manuál - http://www.navilock.de/support/conformity.html?id=11
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: první zkušenosti s GPS
Včera ráno 5.10. ještě před rozedněním se načítaly pouze 3 satelity.
Nuvi 765T, Luxe 50, GE v7.18.0.0
Re: první zkušenosti s GPS
Jirásek:
Díky moc, křišťálovou kouli rozhodně nepotřebuješ, já jsem o tom nevěděl vůbec nic, proto jsem také nemohl podal jineou než obecnou prosbu o radu, teď už s tím lítám pár dní po světě, na ledacos jsem už přišel, nebo vyčetl a tvé odpovědi mi opravdu pomohli, pokud ne, tak aspoň povrdily na co jsem přišel, takže moc děkuju, je mi to opravdu přínosem. Stejně tak děkuju za odkaz, prostuduju. (návod mám)
Jo a ten tlak, to mě vůbec nenapadlo s tím přepočtem, to si také zjistím. Pohybuji se v ČB a okolí, takže zhruba 350 m. nm.
Rubic:
Díky, už jsem sám vypozoroval, že počet satelitů je dost proměnlivý. Někdy to trvá trochu déle, než začne GPS pracovat.
Díky moc, křišťálovou kouli rozhodně nepotřebuješ, já jsem o tom nevěděl vůbec nic, proto jsem také nemohl podal jineou než obecnou prosbu o radu, teď už s tím lítám pár dní po světě, na ledacos jsem už přišel, nebo vyčetl a tvé odpovědi mi opravdu pomohli, pokud ne, tak aspoň povrdily na co jsem přišel, takže moc děkuju, je mi to opravdu přínosem. Stejně tak děkuju za odkaz, prostuduju. (návod mám)
Jo a ten tlak, to mě vůbec nenapadlo s tím přepočtem, to si také zjistím. Pohybuji se v ČB a okolí, takže zhruba 350 m. nm.
Rubic:
Díky, už jsem sám vypozoroval, že počet satelitů je dost proměnlivý. Někdy to trvá trochu déle, než začne GPS pracovat.