Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
Vážení,
/komu vadí delší příspěvek, prosím dál nečti, děkuji/
otevírám téma, které je v souvislosti s množstvím nehod z důvodu vysoké rychlosti a nesprávného způsobu jízdy možná trošku poaradoxní, ale jsem přesvědčený, že to má silnou souvislost.
V poslední době se mi často stává, že dojedu kolonu, kde v čele jede takzvaně "opatrný" řidič.
Obvykle jede rychlostí 65-75 km v hodině, levými koly po středové čáře a vůbec mu nevadí, že za ním je kolona v počtu až desítek vozidel...
Např. včera jsem toto zažil na trase Uh. Brod-Luhačovice /II-490/, kde řidič modré Fordky velmi úspěšně na trase cca 14 km zdržoval bezdůvodně provoz a kdy vyrobil nejméně 2 krizové situace, kdy celá kolona prudce brzdila, protože pán např. v obci Polichno naprosto bezdůvodně zpomalil až na cca 25 km v hodině a doslova se kochal.
Zbytek cesty do Luhačovic pak "pěkných" 55 km/h.
Někteří řidiči jej vytroubili, ale pán si jel své...
Schválně jsem zastavil u prvního kruháče v Luhačovicích u Penny a spočetl vozidla, která takto brzdil, bylo nás 26!!!!
Kdo tu trasu zná, ví, že je ve větší polovině trasy plná čára a do zatáček není z krátkých rovinek opravdu vidět.
Na zpáteční cestě opět, linkový autobus, rychlost 65 km/h, kolona jako kráva, ale jede si po středové čáře a nic jej nezajímá.
U křižovatky /trasa Uh. Brod-Kunovice, I-50/ na obec Veletiny
http://www.mapy.cz/zakladni?vlastni-bod ... %A1t%C4%9B
jej v cca 18:50 vytlačil předjíždějící kamion až téměř do příkopy a všichni - i v protisměru - toho měli plné brýle...
Pokud je zde na foru nějaký policista, mohl by se vyjádřit k pojmu "bezdůvodně pomalá jízda"?
Mám totiž za to, že pokud je silnice I. nebo II. třídy v dobrém stavu, pokud jsou dobré povětrnostní podmínky, dobrá viditelnost, a pokud řidič má standardní vozidlo a jede 65 km/h s tím, že je za ním kolona, pak to naprosto jasně splňuje to, co zákonodárce pravděpodobně myslel výše zmíněným pojmem.
Neznám žádný případ, kdy by policie tento problém nějak řešila, a to ani v případech, kdy situaci v praxi v provozu vidí.
Mám pocit, že nehody, které jsou způsobeny "nesprávným způsobem jízdy" jsou často pokračováním těchto "bezpečných" situací, kdy jízdy byť pomalá a rádoby bezpečná /však já nic, já jedu pomalu, nikoho neohrožuji!!!!/ je spoutěcím prvkem akcí a reakcí, kdy vznikají těžké nehody.
Mám těchto "bezpečných" jezdců pár na kameře, ale vzhledem k naším zákonům /O ochraně osobnosti/ nemám odvahu je veřejně publikovat...
Přiznám se, že tito "bezpeční" řidiči mi vadí podstatně víc, než auto, které mne nedovolenou rychlostí předjede. Protože krizovky a předjíždní na hraně, které v koloně následně vzniká je podle mne to, co vyrábí nehody. Pan "bezpečný řidič" ani neví, jak jsou za nám všichni nasraní...
Má na to někdo nějaký názor?
/komu vadí delší příspěvek, prosím dál nečti, děkuji/
otevírám téma, které je v souvislosti s množstvím nehod z důvodu vysoké rychlosti a nesprávného způsobu jízdy možná trošku poaradoxní, ale jsem přesvědčený, že to má silnou souvislost.
V poslední době se mi často stává, že dojedu kolonu, kde v čele jede takzvaně "opatrný" řidič.
Obvykle jede rychlostí 65-75 km v hodině, levými koly po středové čáře a vůbec mu nevadí, že za ním je kolona v počtu až desítek vozidel...
Např. včera jsem toto zažil na trase Uh. Brod-Luhačovice /II-490/, kde řidič modré Fordky velmi úspěšně na trase cca 14 km zdržoval bezdůvodně provoz a kdy vyrobil nejméně 2 krizové situace, kdy celá kolona prudce brzdila, protože pán např. v obci Polichno naprosto bezdůvodně zpomalil až na cca 25 km v hodině a doslova se kochal.
Zbytek cesty do Luhačovic pak "pěkných" 55 km/h.
Někteří řidiči jej vytroubili, ale pán si jel své...
Schválně jsem zastavil u prvního kruháče v Luhačovicích u Penny a spočetl vozidla, která takto brzdil, bylo nás 26!!!!
Kdo tu trasu zná, ví, že je ve větší polovině trasy plná čára a do zatáček není z krátkých rovinek opravdu vidět.
Na zpáteční cestě opět, linkový autobus, rychlost 65 km/h, kolona jako kráva, ale jede si po středové čáře a nic jej nezajímá.
U křižovatky /trasa Uh. Brod-Kunovice, I-50/ na obec Veletiny
http://www.mapy.cz/zakladni?vlastni-bod ... %A1t%C4%9B
jej v cca 18:50 vytlačil předjíždějící kamion až téměř do příkopy a všichni - i v protisměru - toho měli plné brýle...
Pokud je zde na foru nějaký policista, mohl by se vyjádřit k pojmu "bezdůvodně pomalá jízda"?
Mám totiž za to, že pokud je silnice I. nebo II. třídy v dobrém stavu, pokud jsou dobré povětrnostní podmínky, dobrá viditelnost, a pokud řidič má standardní vozidlo a jede 65 km/h s tím, že je za ním kolona, pak to naprosto jasně splňuje to, co zákonodárce pravděpodobně myslel výše zmíněným pojmem.
Neznám žádný případ, kdy by policie tento problém nějak řešila, a to ani v případech, kdy situaci v praxi v provozu vidí.
Mám pocit, že nehody, které jsou způsobeny "nesprávným způsobem jízdy" jsou často pokračováním těchto "bezpečných" situací, kdy jízdy byť pomalá a rádoby bezpečná /však já nic, já jedu pomalu, nikoho neohrožuji!!!!/ je spoutěcím prvkem akcí a reakcí, kdy vznikají těžké nehody.
Mám těchto "bezpečných" jezdců pár na kameře, ale vzhledem k naším zákonům /O ochraně osobnosti/ nemám odvahu je veřejně publikovat...
Přiznám se, že tito "bezpeční" řidiči mi vadí podstatně víc, než auto, které mne nedovolenou rychlostí předjede. Protože krizovky a předjíždní na hraně, které v koloně následně vzniká je podle mne to, co vyrábí nehody. Pan "bezpečný řidič" ani neví, jak jsou za nám všichni nasraní...
Má na to někdo nějaký názor?
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
Mám naprosto stejný názor !!! Tohle totiž zažívám denně. Lidi nevědí, kolik kde mají jet, takže pak jedou dále sníženou rychlostí...asi mají pocit že snížení rychlosti už pak platí až na konec světa...
U Líbeznic je křižovatka, kde je 70tka. Ale 70% řidičů za křižovatkou dále pokračuje 70 kilometrovou rychlostí. Pak je po nějaké vzdálenosti plná čára a další snížení rychlosti před odbočkou na Zlonín, a tam je 60. A pak je úsek s plnou čárou, a dále jedeme 60. A dochází k tomu, že vpředu jede "plížil", za ním 20 aut, řidiči vytočení doběla, a pak dochází k předjíždění na plné čáře, a tedy i k nebezpečným situacím....
Ale nikdy jsem se nesetkal s tím, že by tohle policie řešila. Ale za to jsem se setkal s tím, že pokutovali toho, co předjížděl na plné čáře. Takže jsem u nich zastavil, a bylo mi řečeno, že jet pomaleji není na závadu, že ten řidič aspoň jede bezpečně, de-facto jsem byl za blbce....a navíc na mně koukali divně, že obhajuji dle jejich slov něco jako "silničního piráta"....
Protože v tomto státě je všeobecně přijatý postup, že lepší je řešit následky, ale ne příčiny....
U Líbeznic je křižovatka, kde je 70tka. Ale 70% řidičů za křižovatkou dále pokračuje 70 kilometrovou rychlostí. Pak je po nějaké vzdálenosti plná čára a další snížení rychlosti před odbočkou na Zlonín, a tam je 60. A pak je úsek s plnou čárou, a dále jedeme 60. A dochází k tomu, že vpředu jede "plížil", za ním 20 aut, řidiči vytočení doběla, a pak dochází k předjíždění na plné čáře, a tedy i k nebezpečným situacím....
Ale nikdy jsem se nesetkal s tím, že by tohle policie řešila. Ale za to jsem se setkal s tím, že pokutovali toho, co předjížděl na plné čáře. Takže jsem u nich zastavil, a bylo mi řečeno, že jet pomaleji není na závadu, že ten řidič aspoň jede bezpečně, de-facto jsem byl za blbce....a navíc na mně koukali divně, že obhajuji dle jejich slov něco jako "silničního piráta"....
Protože v tomto státě je všeobecně přijatý postup, že lepší je řešit následky, ale ne příčiny....
Re: Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
Souhlas, to je zase jiný pohled na věc.
Já psal o situaci, kdy "někdo" jede bezdůvodně pomalu, Gumajz popisuje případ, kdy řidič v podstatě neví, jak má jet, protože značky jsou rozmístěny chaoticky nebo někde chybí...
Další varianta je, když přijedu kdekoli k přenosné dopravní značce, zpravidla s omezením na 30 km/h, eventuelně ještě doplněnou značkou, že se údajně na silnici pracuje - a nikde nikdo, žádný prvek nebo činnost, které by nějak dávaly důvod ke snížení rychlosti.
To, že zpravidla chybí konec omezení rychlosti se stává standardem...
A policii, která tak pomáhá a chrání a dbá na plynulost dopravy to nevadí.
Prostě stavbyvedoucí někde dá třicíctku, na kterou má vzhledem k činnosti u silnice povolení a ta tam tvrdne třeba půl roku, bez ohledu na to, zda se dělá nebo nedělá, nebo jestli ta značka má či nemá smysl, jestli omezuje či neomezuje dopravu nebo pracující dělníky...
Jako řidič nemám oprávnění posuzovat za jízdy, jestli je ta která značka umístěná oprávněně, ale musím ji dodržet.
To, že bych měl jet dalších 5 km pomalu naprosto zbytečně, nikoho netankuje...
Policista to na přímý dotaz zpravidla neřeší, nezajímá jej to...
Poklud někdo jede na 50-tce 55, tak je to za pokutu a za body, pokud nekdo jede na 90-tce zbytečně a bezdůvodně 65 a je za ním kolona 25 aut, je to v pořádku, nic se neděje...
Jak tedy policie dohlíží na dodržování zákona???
Já psal o situaci, kdy "někdo" jede bezdůvodně pomalu, Gumajz popisuje případ, kdy řidič v podstatě neví, jak má jet, protože značky jsou rozmístěny chaoticky nebo někde chybí...
Další varianta je, když přijedu kdekoli k přenosné dopravní značce, zpravidla s omezením na 30 km/h, eventuelně ještě doplněnou značkou, že se údajně na silnici pracuje - a nikde nikdo, žádný prvek nebo činnost, které by nějak dávaly důvod ke snížení rychlosti.
To, že zpravidla chybí konec omezení rychlosti se stává standardem...
A policii, která tak pomáhá a chrání a dbá na plynulost dopravy to nevadí.
Prostě stavbyvedoucí někde dá třicíctku, na kterou má vzhledem k činnosti u silnice povolení a ta tam tvrdne třeba půl roku, bez ohledu na to, zda se dělá nebo nedělá, nebo jestli ta značka má či nemá smysl, jestli omezuje či neomezuje dopravu nebo pracující dělníky...
Jako řidič nemám oprávnění posuzovat za jízdy, jestli je ta která značka umístěná oprávněně, ale musím ji dodržet.
To, že bych měl jet dalších 5 km pomalu naprosto zbytečně, nikoho netankuje...
Policista to na přímý dotaz zpravidla neřeší, nezajímá jej to...
Poklud někdo jede na 50-tce 55, tak je to za pokutu a za body, pokud nekdo jede na 90-tce zbytečně a bezdůvodně 65 a je za ním kolona 25 aut, je to v pořádku, nic se neděje...
Jak tedy policie dohlíží na dodržování zákona???
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
Tonny - "Jako řidič nemám oprávnění posuzovat za jízdy, jestli je ta která značka umístěná oprávněně, ale musím ji dodržet.
To, že bych měl jet dalších 5 km pomalu naprosto zbytečně, nikoho netankuje...
Policista to na přímý dotaz zpravidla neřeší, nezajímá jej to..."
Chlapi, plně s vámi souhlasím, také mi občas tečou nervy.
K poznámce Tonnyho o dopravním značení. Nechci policii omlouvat, ale v tomto případě oni ani nic, bohužel, moc řešit nemohou. Umístění přenosného dopravního značení povoluje Dopravní správní úřad (nebo jak se ten odbor správně jmenuje) příslušného místního/městského/krajského úřadu, policie má pouze poradní hlas. Z vlastní zkušenosti vím, že povolení vydané úřadem nařizuje poměrně přesně umístění dočasného DZ, které naprosto přesně vyhovuje vyhlášce. Jenže je na žadateli, stavebníkovi, jak to provede, zda splní stanovené podmínky. A kontrolovat to má opět výše uvedený úřad. A v tom je ten základní problém - úředníci na to ser..... . A pokud policista napíše hlášení tak než to projde úřednickou mašinerií, která navíc udělá na stavební firmu jenom ty ty ty, je po všem. Nedivím se policistům, že jsou znechuceni a kašlou na to, když vidí nulovou snahu úředníků a hlavně výsledek.
A další problém - kolik podali policisté podnětů na nesmyslné značky například začátek obce daleko před intravilánem, na začátku katastru. A jaký je výsledek - nula, úřady na to kašlou, případně to vysvětlují zcela zcestně.
To, že bych měl jet dalších 5 km pomalu naprosto zbytečně, nikoho netankuje...
Policista to na přímý dotaz zpravidla neřeší, nezajímá jej to..."
Chlapi, plně s vámi souhlasím, také mi občas tečou nervy.
K poznámce Tonnyho o dopravním značení. Nechci policii omlouvat, ale v tomto případě oni ani nic, bohužel, moc řešit nemohou. Umístění přenosného dopravního značení povoluje Dopravní správní úřad (nebo jak se ten odbor správně jmenuje) příslušného místního/městského/krajského úřadu, policie má pouze poradní hlas. Z vlastní zkušenosti vím, že povolení vydané úřadem nařizuje poměrně přesně umístění dočasného DZ, které naprosto přesně vyhovuje vyhlášce. Jenže je na žadateli, stavebníkovi, jak to provede, zda splní stanovené podmínky. A kontrolovat to má opět výše uvedený úřad. A v tom je ten základní problém - úředníci na to ser..... . A pokud policista napíše hlášení tak než to projde úřednickou mašinerií, která navíc udělá na stavební firmu jenom ty ty ty, je po všem. Nedivím se policistům, že jsou znechuceni a kašlou na to, když vidí nulovou snahu úředníků a hlavně výsledek.
A další problém - kolik podali policisté podnětů na nesmyslné značky například začátek obce daleko před intravilánem, na začátku katastru. A jaký je výsledek - nula, úřady na to kašlou, případně to vysvětlují zcela zcestně.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
Souhlas,
ale rád bych nasměroval pozornost zpět k prvnímu příspěvku o bezdůvodně pomalé jízdě řidičů provokatérů...
ale rád bych nasměroval pozornost zpět k prvnímu příspěvku o bezdůvodně pomalé jízdě řidičů provokatérů...
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
Oni to kolikrát nejsou provokatéři. Samozřejmě i oni mezi nimi jsou, a je jich hodně. Často to však jsou starší, nevyježdění řidiči/řidičky, domnívající se, že když jedou prostředkem 60, tak jedou maximálně bezpečně.
A řidiči MHD obecně - jedou pomalu protože náhodou jedou před časem jízdního řádu a to je pro ně průser. Aby počkali třeba ve stanici - to je kolikrát ani nenapadne.
Souhlas - obojí je porušení pravidel provozu a toto policie řeší a "trestá" opravdu jen velmi, velmi zřídka. Zažil jsem to jednou (mezi Jičínem a Mladou Boleslaví) a podezřívám je, že to začali řešit jenom proto že v té koloně jeli také.
A řidiči MHD obecně - jedou pomalu protože náhodou jedou před časem jízdního řádu a to je pro ně průser. Aby počkali třeba ve stanici - to je kolikrát ani nenapadne.
Souhlas - obojí je porušení pravidel provozu a toto policie řeší a "trestá" opravdu jen velmi, velmi zřídka. Zažil jsem to jednou (mezi Jičínem a Mladou Boleslaví) a podezřívám je, že to začali řešit jenom proto že v té koloně jeli také.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
Pak je vhodné zamyšlení na tema,
zda řidič, který neumí nebo z různých důvodů nechce nebo nemůže jet po normální silnici za normálních podmínek v normálním autě rychlostí cca 85-90 km/h
a tím brzdí ostatní, tím vytváří nebezpečné situace
- zda tento řidič neztratil schopnost bezpečně ovládat vozidlo a svým způsobem jízdy neohrožuje bezepčnost a plynulost silničního provozu...
Znovu připomínám pradadox, kdy za 55 v obci nebo 98 mimo obec body dolů, finačně dost těžká pokuta a přitom jiní za vytvoření potencionálně více nebezpečné situace /viz dříve/ - nic.
Dle mého názoru v tomto policie naprosto selhává a zřejmě to celé padá s vysvětlením, že zatímco překročení rychlosti se dá lehce doložit např. fotkou z radaru, tak bezdůvodně pomalá jízda je více či méně nedefinovaný pojem, který se nedá exaktně specifikovat co do hodnoty čísla.
I když dříve uvedený příklad na povolené devadesátce 55 km/h a za autem kolona dalších 26 vozidel, to už je parametr, na kterém by policista mohl stavět.
zda řidič, který neumí nebo z různých důvodů nechce nebo nemůže jet po normální silnici za normálních podmínek v normálním autě rychlostí cca 85-90 km/h
a tím brzdí ostatní, tím vytváří nebezpečné situace
- zda tento řidič neztratil schopnost bezpečně ovládat vozidlo a svým způsobem jízdy neohrožuje bezepčnost a plynulost silničního provozu...
Znovu připomínám pradadox, kdy za 55 v obci nebo 98 mimo obec body dolů, finačně dost těžká pokuta a přitom jiní za vytvoření potencionálně více nebezpečné situace /viz dříve/ - nic.
Dle mého názoru v tomto policie naprosto selhává a zřejmě to celé padá s vysvětlením, že zatímco překročení rychlosti se dá lehce doložit např. fotkou z radaru, tak bezdůvodně pomalá jízda je více či méně nedefinovaný pojem, který se nedá exaktně specifikovat co do hodnoty čísla.
I když dříve uvedený příklad na povolené devadesátce 55 km/h a za autem kolona dalších 26 vozidel, to už je parametr, na kterém by policista mohl stavět.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
Jirásku, s tím MHD je to správný příklad. Situace, kterou jsem teď začíval dost často. Protože jsem každý týden jel několikrát do Brandýsa nad Labem....Takže jedu z Letňan směr Brandýs nad Labem přes Kbely atd... Vidím před sebou autobus MHD. Jede svižně, je to dobrý. Ale...po cestě projede 4 stanice, nikdo tam není, nikdo nevystupuje, tak ani nepřibrzdí. Tím se dostává v jízdním řádu do předstihu a začne zpomalovat. A jede pomaleji a pomaleji...Ve finále přes Vinoř jedeme 25-30. Proti nám auta, není možnost předjetí, za mnou 12 aut....Autobus odbočí do konečné ve Vinoři, a my se konečně můžeme rozjet....
Re: Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
Ano mohl. Bezdůvodně pomalá jízda je taková jízda, která není odůvodněna okamžitou provozní situací. Asi by to chtělo německý model. Němečtí policisté jsou snad jediní na světě, kteří šikanují řidiče jedoucí příliš pomalu.Tonny píše: Pokud je zde na foru nějaký policista, mohl by se vyjádřit k pojmu "bezdůvodně pomalá jízda"?
TOM TOM ONE V2 ? - ( 4N00.012 ) - NC 9.450, Boot 5.3030, mapy DE AT CH and Eastern Europe 890.2223, SD card 2GB Kingston, BT, RDS - TMC 4V00.014
ICQ 321190904
ICQ 321190904
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
Peters56 - já bych to v tomto případě nenazýval šikanou, ale zcela oprávněným postihem.
Přiznávám, když mám čas, také se občas "kochám", ale když vidím že mne někdo dojíždí zrychlím a při nejbližší příležitosti nechám bezpečně předjet, třeba i za použití pravého blinkru.
Přiznávám, když mám čas, také se občas "kochám", ale když vidím že mne někdo dojíždí zrychlím a při nejbližší příležitosti nechám bezpečně předjet, třeba i za použití pravého blinkru.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
Teď jsem dvakrát převážel v Peugeotu Boxer těžké a neskladné náklady...A nemohl jsem tedy jet rychle. Bylo teplo, takže stažené okénko, a rukou jsem ukazoval ať mně předjedou. Samozřejmě když to šlo...I jsem bliknul pravým blinkrem....Skoro všichni poděkovali. Ale stalo se mi, že mi v pátek naložili blbě Ytong na stavbu a část se mi v zatáčce, ačkoliv jsem najel do zatáčky cca 30km rychlostí, sesunula na valníku a spadla na silnici. Takže jsem zastavil a začal Ytong nakládat zpátky. Bohužel ty, co spadly na silnici se "rozdělily" na půl, takže jich bylo dvakrát tolik. Nikdo mi nepomohl, ale všichni troubili, klepali si na čelo atd...Najednou za mnou zastavil nový Golf, z něho vystoupili dva Vietnamci, zeptali se mně, jestli mi nebude vadit, když mi pomohou. Koukal jsem jako pako. Pomohli mi naložit a uklidit silnici, já jim poděkoval, oni mi řekli, že opravdu není za co a odjeli jsme....Je to prostě o lidech, a je jedno, co to je...
Re: Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
A vo tom to je...Peters56 píše:Tonny píše: Bezdůvodně pomalá jízda je taková jízda, která není odůvodněna okamžitou provozní situací.
Přitom by satčilo, aby policista takového "opatrného" řidiče, který pomalou jízdou brzdí kolonu na malou chvíli odstavil na krajnici než kolona přejede.
Nikdy jsem nepsal, aby tito "řidiči" /zpravidla důchodce v klobouku/ byli pokutováni.
Jen prostě na chvíli uhnout, uvolnit silnici.
Jenže policie - už jsem to psal - na tenhle paragraf absolutně nereflektuje, raději působí silně represivně na překročení rychlosti o 10 km např. 50 m před znaškou konec obce, kde to nemá absolutně žádný význam na bezpečnost provozu.
Už dříve bylo někým poznamenáno, že značky, označující začátek a konec obce jsou někde umístěny vysloveně nesmylsně, daleko od domů a daleko od nejbližší křižobvatky - a tam pak stává často radar.
Ale že z druhé strany přijíždí do obce "pan opatrný" a za ním kolona 26 vozidel, to policistu nezajímá, repektive tam by nemohl /nebo jen obtížně/ dát pokutu. Ale 58 km/h u značky konec obce, to je jistota.
Proto tvrdím, že spousta situací na silnici je způsobena tím, že řidič je tvrdě trestán za malé porušení rychlosti, ale potencionálně nebezpečné situace /narušená plynulost provozu/ je trvale přehlížena.
Poznámla na závěr:
Pracuji na bezince a když někdy vidím, kdo řídí, mám sto chutí podat trestní oznámení na ošetřujícího lékaře dotyčného starce pro trestný čin veřejného ohrožení.
Pan řidič se klepe, třepe, není schopen vytáhnout peníze z portmonky, není schopen zadat PIN /za jedno nevidí, za druhé se mu tak třesou ruce, že to prostě fyzicky nedá/, není schopen zasunout klíček do zapalovací skříňky, než se zapne do pásů, než schová peněženku, než nastartuje, než odjede tak by si dva přečetli sobotní noviny včetně přílohy a televizního programu - ale řídí.
Co čekat od takového řidiče v provozu?
Ten člověk prostě není schopen řízení, ale "papír" od doktora má - a jezdí.
V obci 30 a mimo obec 60 km/h, zpravidla po středové čáře, protože neví, jak daleko má do příkopy, pravé zrcátko nezná.
Jezdí "bezpečně" - jen je brzda a jeho chování je nečitelné a nepředvídatelné.
Ale jezdí...
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
S tímhle souhlasím. Tohle zažívám u benzínek velmi často. Přijede stařeček, který má problém vystoupit z auta a dále nebudu opakovat to, co již napsal Tonny. Dodám jen to, že tihle řidiči jezdí stále ještě dle vyhlášky 100 z doby, kdy se jště na kulaťákách dávala přednost zprava...Takže tito řidiči čekají, až všechna vozidla opustí kruhový objezd, aby na něj mohli vjet bezpečně...Jet za nimi je utrpení, zvlát když se vůbec nedá předpokládat jejich následující reakce...
Re: Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
Ahoj. Koukám docela zajímavé téma. I mě rozčilujou řidiči-brzdiči, obzvlášť když někam zrovna spěchám .
Ti přestárlí důchodci jsou jistě problém, sám jsem několikrát trnul co přede mnou provádí. Nejdřív blinkr doleva pak doprava do toho prudké brždění(asi si pletl pedály) až mu to chcíplo, pokoušel se zaparkovat, ale zjistil že se tam nevejde a chtěl na druhou stranu. No coment.
Ještě je tu, ale jedna zapomenutá skupina řidičů a to jsou šetřílci paliva za každou cenu. Jedou podle palubního počitače, prostě s co nejnižší spotřebou. Sice pro to mám trochu pochopení, že nejsou peníze a šetří se kde se dá. Jenže vše má nějaké hranice. S ničím se to nemá přece přehánět. Jsme na silnici všichni pohromadě a je potřeba aby byla doprava plynulá. Když jeden letí mimo obec 120, další se sune 60-70 a do toho další řidiči s různou rychlostí, tak se není čemu divit že je tolik nehod. Samozřejmě ani já nejsem nikdo dokonalej a občas to s rychlostí přestřelím že jedu o 10-20 víc než mám, někdy zas naopak taky šetřím a jedu na spotřebu. Jen s tím rozdílem že to nepřeháním. Neriskuju a nepředjíždím tam kde se nemá nebo to nejde a když jedu pomalu tak se snažím uhnout nebo alespoň přidám. Mě taky vadí když mě někdo zdržuje a táhne se 70-80.
Co se týče autobusů, tak to je kapitola sama o sobě. Například když jedu mezi Benešovem a Sázavou kde jsou všude zatáčky, často nepřehledné. A rovinky? Pro předjíždění skoro žádné(prostě kopcovitý terén a z velké části v lese po "úzké" silnici). Takže stačí jeden autobus který se plazí 50-60 aby nemusel nikde zastavovat(nebo spíš šetří naftu aby byl pochválen ) . Potom je jistota že ho nikde nepředjedu. V zatáčkách to nejde, na rovince mám vždy "štěstí" na protijedoucí auta(samozřejmě autobus tam ke všemu zrychlí) a v obci je 50ka. Pak už stačí jen slabší povaha za volantem a malér je na světě. Jediný štěstí že těch autobusů tímto směrem moc nejezdí. No pak tam ještě jezdí samozřejmě kamióny, to je podobná situace a možná ještě horší. Protože jsou delší a těžší, jenže ty tu nejedou pomalu kvůli JŘ, ale protože jsou těžký a dlouhý(naštěstí většina sjíždí na D1).
Určitě by se s tím ale mělo něco dělat. Zrovna u těch autobusů i kamiónů přece není problém zjistit jejich rychlost i zpětně přes tachograf. Pokud jede např.20 kilometrů dlouhý úsek max. do 70tky a jede za ním štrůdl aut, je jasný že zdržuje a bezdůvodně brzdí plynulost dopravy (sankce bych v tomto případě určitě uplatňoval, stejně tak jako za rychlou jízdu). Mnou zmíněná silnice je sice klikatá. To ale neznamená že se nedá jet rychleji než například 70. Jde, jen by musel autobus do zatáček přibrzdit a zase se rozjíždět. No a tady je asi ten problém. Řidiči autobusů jsou tlačeni k úsporné jízdě, alespoň co jsem je jednou zaslechl jak se mezi sebou baví. Jízdní řády jsou tak postavené aby byla všude časová rezerva kvůli zpoždění. Nevím jak autobusy, ale vlaky za zpoždění platí pokuty(prostě nějaké sankce) objednavateli dopravy(krajům nebo státu). Myslím že u autobusů to bude obdobné.
Přitom stačí maličkost, slušnost. Bohatě stačí když s tou "krabicí" (jak já nazývám autobusy) na prvním možném místě zpomalí, uhne stranou a nechá se předjet. Nebo prostě ať zastavujou na všech zastávkách a dají se alespoň tak předjet (jenže to podle mě taky není moc bezpečný, vzhledem k tomu že může někdo vyběhnout od autobusu přímo pod auto).
Takže řidiče brzdiče bych rozdělil asi do těchto dvou skupin.
1) řidiči kteří dopravu brzdí více-méně schválně...
-Autobusy,
-kamióny kteří si zkracují po okreskách cestu
-šetřílci pohonných hmot,
-"důchodce"/příliš "opatrný" řidič,
-provokatéři
2) řidiči kteří také brzdí dopravu(mají k tomu nějaký "rozumný" důvod)...
-zabloudilci(neví kam odbočit atd.),
-nadměrné/křehké náklady(například někdo může vést v autě plata vajíček a nechce je rozbít ),
-v autě je osoba které je nevolno
-závada na autě
Z toho plyne, že nikdo nikdy nevíme z jakého důvodu kdo jede pomalu. Prostě k tomu má důvod. Jde tedy vždy o slušnost obou dvou. Snažit se vyhovět, uhnout na stranu a nechat se předjet / a na druhou stranu netroubit a neproblikávat se a o riskantním předjíždění ani nemluvě (to k ničemu nevede). Šneka stačí předjet až v místě kde to jde, těch pár minut zdržení nestojí za případné potíže. Bohužel přestárlí důchodci jsou mnohdy neodhadnutelný.
ps: Nikdo nejsme dokonalí a za volantem čas od času uděláme nějaký ten kopanec asi všichni, mě nevýjmaje. Buďme tedy k sobě ohleduplní a vše půjde líp. Chce to jenom chtít. Osobní nálady by jsme neměli dávat najevo za volantem, nejde jen o naše bezpečí ale i ostatních.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek, nějak cítím potřebu se na toto téma taky vybrečet
Ti přestárlí důchodci jsou jistě problém, sám jsem několikrát trnul co přede mnou provádí. Nejdřív blinkr doleva pak doprava do toho prudké brždění(asi si pletl pedály) až mu to chcíplo, pokoušel se zaparkovat, ale zjistil že se tam nevejde a chtěl na druhou stranu. No coment.
Ještě je tu, ale jedna zapomenutá skupina řidičů a to jsou šetřílci paliva za každou cenu. Jedou podle palubního počitače, prostě s co nejnižší spotřebou. Sice pro to mám trochu pochopení, že nejsou peníze a šetří se kde se dá. Jenže vše má nějaké hranice. S ničím se to nemá přece přehánět. Jsme na silnici všichni pohromadě a je potřeba aby byla doprava plynulá. Když jeden letí mimo obec 120, další se sune 60-70 a do toho další řidiči s různou rychlostí, tak se není čemu divit že je tolik nehod. Samozřejmě ani já nejsem nikdo dokonalej a občas to s rychlostí přestřelím že jedu o 10-20 víc než mám, někdy zas naopak taky šetřím a jedu na spotřebu. Jen s tím rozdílem že to nepřeháním. Neriskuju a nepředjíždím tam kde se nemá nebo to nejde a když jedu pomalu tak se snažím uhnout nebo alespoň přidám. Mě taky vadí když mě někdo zdržuje a táhne se 70-80.
Co se týče autobusů, tak to je kapitola sama o sobě. Například když jedu mezi Benešovem a Sázavou kde jsou všude zatáčky, často nepřehledné. A rovinky? Pro předjíždění skoro žádné(prostě kopcovitý terén a z velké části v lese po "úzké" silnici). Takže stačí jeden autobus který se plazí 50-60 aby nemusel nikde zastavovat(nebo spíš šetří naftu aby byl pochválen ) . Potom je jistota že ho nikde nepředjedu. V zatáčkách to nejde, na rovince mám vždy "štěstí" na protijedoucí auta(samozřejmě autobus tam ke všemu zrychlí) a v obci je 50ka. Pak už stačí jen slabší povaha za volantem a malér je na světě. Jediný štěstí že těch autobusů tímto směrem moc nejezdí. No pak tam ještě jezdí samozřejmě kamióny, to je podobná situace a možná ještě horší. Protože jsou delší a těžší, jenže ty tu nejedou pomalu kvůli JŘ, ale protože jsou těžký a dlouhý(naštěstí většina sjíždí na D1).
Určitě by se s tím ale mělo něco dělat. Zrovna u těch autobusů i kamiónů přece není problém zjistit jejich rychlost i zpětně přes tachograf. Pokud jede např.20 kilometrů dlouhý úsek max. do 70tky a jede za ním štrůdl aut, je jasný že zdržuje a bezdůvodně brzdí plynulost dopravy (sankce bych v tomto případě určitě uplatňoval, stejně tak jako za rychlou jízdu). Mnou zmíněná silnice je sice klikatá. To ale neznamená že se nedá jet rychleji než například 70. Jde, jen by musel autobus do zatáček přibrzdit a zase se rozjíždět. No a tady je asi ten problém. Řidiči autobusů jsou tlačeni k úsporné jízdě, alespoň co jsem je jednou zaslechl jak se mezi sebou baví. Jízdní řády jsou tak postavené aby byla všude časová rezerva kvůli zpoždění. Nevím jak autobusy, ale vlaky za zpoždění platí pokuty(prostě nějaké sankce) objednavateli dopravy(krajům nebo státu). Myslím že u autobusů to bude obdobné.
Přitom stačí maličkost, slušnost. Bohatě stačí když s tou "krabicí" (jak já nazývám autobusy) na prvním možném místě zpomalí, uhne stranou a nechá se předjet. Nebo prostě ať zastavujou na všech zastávkách a dají se alespoň tak předjet (jenže to podle mě taky není moc bezpečný, vzhledem k tomu že může někdo vyběhnout od autobusu přímo pod auto).
Takže řidiče brzdiče bych rozdělil asi do těchto dvou skupin.
1) řidiči kteří dopravu brzdí více-méně schválně...
-Autobusy,
-kamióny kteří si zkracují po okreskách cestu
-šetřílci pohonných hmot,
-"důchodce"/příliš "opatrný" řidič,
-provokatéři
2) řidiči kteří také brzdí dopravu(mají k tomu nějaký "rozumný" důvod)...
-zabloudilci(neví kam odbočit atd.),
-nadměrné/křehké náklady(například někdo může vést v autě plata vajíček a nechce je rozbít ),
-v autě je osoba které je nevolno
-závada na autě
Z toho plyne, že nikdo nikdy nevíme z jakého důvodu kdo jede pomalu. Prostě k tomu má důvod. Jde tedy vždy o slušnost obou dvou. Snažit se vyhovět, uhnout na stranu a nechat se předjet / a na druhou stranu netroubit a neproblikávat se a o riskantním předjíždění ani nemluvě (to k ničemu nevede). Šneka stačí předjet až v místě kde to jde, těch pár minut zdržení nestojí za případné potíže. Bohužel přestárlí důchodci jsou mnohdy neodhadnutelný.
ps: Nikdo nejsme dokonalí a za volantem čas od času uděláme nějaký ten kopanec asi všichni, mě nevýjmaje. Buďme tedy k sobě ohleduplní a vše půjde líp. Chce to jenom chtít. Osobní nálady by jsme neměli dávat najevo za volantem, nejde jen o naše bezpečí ale i ostatních.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek, nějak cítím potřebu se na toto téma taky vybrečet
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomalá jízda "opatrných", fenomén dneška...
Samozřejmě že jsou i omluvitelné případy pomalé jízdy - přidám Autoškola, začátečník, bloudící cizinec a pod. Dnes se každý stydí dát si na auto ceduli začátečník. Přitom když to Z vidím na autě před sebou, automaticky zpozorním a očekávám nekorektní jednání. Nikdo učený z nebe nespadl, v autoškole se toho moc nenajezdí takže zkušenosti, odhad a správné chování se musí získat až praxí. Sám si pamatuji, jak mi před 40 lety otec nalepil na auto (Moskviče) trojúhelník se Z, jinak prý za volant nesmím. A tak jsem musel jezdit rok (a poměrně hodně), než mi dovolil to sundat.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android