Tahle zmínka nepatří do rubriky "radary", i když o radarech je. Není to ale nic konkrétního - žádné souřadnice - jen jedna věta z dnešního článku:
„Na trase bude celkem osm míst v každém směru, kde bude možné úsekově měřit rychlost“
Já tomu rozumím tak, že jich bude šestnáct - osm tam a osm zpět. A pokud bude všech 8 na nově postavených 47 km, tak vychází jeden po 5,9km. Což při 130 km/h trvá cca 2:40 min.
Čili 8x za sebou po 2:40 min. potkám radar. To bude jízda...
Po týdnu už je to zase jinak...
Ministr se zhrozil, že by mu odpor veřejnosti (čti: voličů) mohl zhatit politickou kariéru (vždyť do roka budou volby a sami víte, že politici se začínají zajímat o lidi právě asi tak rok před volbami), tak namísto osmi úseků horuje najednou jen pro jeden v každém směru.
To by bylo samo o sobě chvalitebné, jenže...
Otvíračka má být už za pár týdnů, takže kamery jsou jistě už namontované a kalibrační čáry namalované. Ostatně tři taková místa jsem už zpozoroval v létě na tenkrát zprovozněných krátlých úsecích cestou z jihu do Prahy.
Takže si představte 8 úseků tvářících se jako MÚR, ale jen dva budou skutečné. Jak je poznat...
Další změna...
Jelikož to mají za pár dnů otvírat, takhle to asi takhle bude fungovat - alespoň pro začátek, než nějaká hlava pomazaná vymyslí něco jiného.
"Úsekové měření bude vždy pouze na dvou místech zároveň, v každém směru jedno"
"Místa měření rychlosti se budou každodenně střídat, na aktuálně aktivní měřený úsek však budou řidiči upozorněni těsně předcházející informační tabulí"
Dnes jsem ji projel celou tam i zpět. Cestou tam jsem objevil avizované upozornění na měření, cestou zpět nic. Taky jsem viděl spoustu kalibračních čar. Ale takovou spoustu, že jsem ztrácel přehled jestli to končí nebo začíná.
U tohohle měření byly čáry pár metrů před výstražnou cedulí a další zhruba 1300 metrů daleko. Takže to by byl první zaznamenaný radar na D4. Ty další kalibrační čáry zkusím nějak přenést do mapy, jestli pak to bude dávat větší smysl.
Zpětně jsem zjistil, že D4 plynule přechází na I/20 (a opačně také). Za jízdy to vůbec nepostřehnete, pouze značkou se změní z dálnice na motorovku. A když nejedu přes 110 km/h, tak to pouštím jedním okem tam a druhým ven.
Ale zadáním kalibračních čar do mapy zjišťuji, že první z nich ve směru Písek-Praha (=zpět) je už na zmiňované dvacítce. A všechno na I/20 vypadá naprosto totožně jako na D4 (viz foto).
Z mapy čar lze také vyčíst, že čar cestou zpátky bylo násobně víc než cestou tam. Je tu ovšem také možnost, že jsem nějaké přehlédl.
Zelené body jsou na cestě zpět, modré cestou tam a červené jsou výše zmíněný radar s upozorněním směrem do Písku.
Místostarosta Písku Josef Soumar (Piráti): "Aby se systém zaplatil, musel by třeba Písek ročně vybrat šest milionů korun." (za první měsíc nevydělali ani korunu) Podle něj je chyba i to, že aktuálně měřený úsek na dálnici je vždy označen obrovským světelným nápisem.
Ten píseckej zmetek se úplně klepe na to, až v létě začnou jezdit cizinci, kteří nápisu nebudou rozumět.
Hezký komentář o tom, jestli radary jsou kvůli bezpečnosti nebo kvůli zisku. Uvádí to na příkladu D4, ale také i všeobecně.
Už jen ten nadpis: Zlatonosná slepice nesnáší. https://www.auto.cz/komentar-zlatonosna ... ilo-155604